Wiktor Gołuszko – Fragmenty tetralogii Hieros Gamos

RZECZ DZIEJE SIĘ WSZĘDZIE, TO ZNACZY NIGDZIE

Fragmenty tetralogii Hieros Gamos

« Nie można absolutnie nic zrozumieć ze współczesnej cywilizacji, jeśli najpierw nie przyzna się, że jest ona uniwersalnym spiskiem przeciwko wszelkiemu życiu wewnętrznemu ».

Georges Bernanos

OSOBY

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH – wieszcz, rapsod, bard. Charyzmatyczny, pełen natchnienia, ognia, bohaterstwa, dążenia, żarliwości. Długi, aksamitny płaszcz koloru indygo, cały pokryty złotymi gwiazdkami; na plecach wyhaftowana złota lira. Pełen czci dla swego Nauczyciela. Tylko w odsłonie drugiej nosi koronę cierniową z przymocowanym do niej kodem QR.

Ludzie Bezdomni – przyodziani w odpowiadające ich byłym zawodom czy funkcjom społecznym ubrania, nieco sfatygowane.

OGNISTY PTAK – Indianka. Pełna szlachetności i godności w postawie, ubrana jak na obrazach Night Messenger czy Keepers of the sky Charlesa Frizzella.

PRIMUM NON NOCERE – lekarka. Wystający z kieszeni kitla, zwinięty stetoskop.

GIORDANO BENVENUTO – naukowiec-mistyk, specjalista od wolnej energii. Syntetyzuje wiele dziedzin: fizyka, filozofia, alchemia, biologia, archeologia, historia, astrologia i inne.

PINA TUBO [1] – zakonnica (pseudonim klasztorny znanej śpiewaczki kabaretowej Tiny Pubo). Ogromny kornet na głowie. Ubrana u góry jak siostra zakonna, od pasa w dół zaś, jak dziewczyna z kabaretu: stringi, kabaretki i szpilki. Była organizatorka wycieczek do Stolicy Apostolskiej na pokładzie relikwiołamacza: Ubogier Ledźwiedziewitz.

KRAK A TAU [2] – ksiądz (miano kościelne, jakim się posługuje od chwili przyjęcia święceń kapłańskich były hodowca byków: Track a Cow). Sutanna, intensywnie czerwone buty. Na plecach napis: KSIĄDZ (tak jak u policjantów). Z zamiłowania ornatolog, autor obszernych badań poświęconych zwyczajom watykańskiego ptactwa. W latach młodości prowadził katedrę owieczkoznawstwa stosowanego na uniwersytecie teologicznym w Szariatodze. W wieku dojrzałym, idąc za przykładem świata nauki, otworzył tam wydział objawień bezobjawowych.

MILAGRO A JAR [3] – proaktywna prostytutka (w jej żyłach płynie królewska krew, jej przodkiem był nie kto inny, tylko sam Raja Mila Gor). Dojrzała kobieta przy kości, ucharakteryzowana, jak dziewczyny z ulicy St. Denis, przerysowany makijaż.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD – terapeuta holistyczny, gej. Wysoki, przystojny, ubrany i ostrzyżony trendy, markowe okulary, kilkudniowy zarost.

NIP PESELKOPF – wojskowy. Mundur, bez czapki. Ma oczy szeroko otwarte (wybuch drugiej wojny światowej zerwał mu powieki). Poszukiwany międzynarodowym listem gończym przez różne trzyliterowe instytucje za rozpętanie pierwszego światowego pokoju.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ – żelazny kacerz, dysydent oficjalnej wersji rzeczywistości. Nieprzewidywalny, może głupi, może szalony, może świadomie szalony, może jurodiwyj – nie wiadomo. Powiada o sobie, że posiada dyplom z Oświecenia, że obronił doktorat z nicości, że goli się wyłącznie brzytwą Ockhama i że jest ograniczony jak prędkość światła. Nie kryje się też z tym, że został przyjęty do Królewskiej Akademii Nauk za swoje przełomowe prace nad poszerzaniem długości. Ubiór – z tyłu spodnie i bluza w kolorowe romby, jak u arlekina; z przodu – jasne tło tkaniny pokrywają złociste pięcioramienne gwiazdy wielkości dłoni. Na głowie – kukla (błazeńska czapka z dzwoneczkami). Gdy rozkłada ręce i staje w rozkroku, ubiór wraz z czapką tworzą wielką pięcioramienną gwiazdę. Spodnie podtrzymywane przez wirtualne szelki. Czasami głośno klaszcze jedną ręką.

PATROL – para policjantów (kobieta i mężczyzna – Wanesa i Kewin). Ubrani na czarno zgodnie z profesją, w maseczkach. Na plecach napis: POLICJA.

JOSEF MORDEHEIL MENGELE – minister choroby i eutanazji, wróżbita amator. Ukończył w Norymberdze wydział medycyny bezobjawowej. Ucharakteryzowany na Hitlera: wąsik, grzywka, brunatne spodnie, wojskowe oficerki. Na głowie hełm z błyszczącego srebrnego metalu – replika modelu koronawirusa rozpowszechnianego przez media. Na prawej ręce opaska z logo zrównoważonego rozboju (nieznacznie zmodyfikowany symbol Agendy 2030 – poszatkowane, kolorowe kółko, lecz kolory inaczej skonfigurowane i inna ilość części w kółku), na lewej – swastyka. Zamiast lewej ręki ma pokaźny sierp, zamiast prawej: równie wielki młot, rodzaj protez. Sierp i młot sięgają mu niemal do łydek. Na piersiach koszulka z nadrukiem bramy wjazdowej do Auschwitz (tory i gmach budynku). Wchodzi cyklicznie na scenę, wygłaszając swoją kwestię. Mówi „à la Führer” (to podobieństwo musi być dla widza oczywiste).

ELGIEBETA Q. WOKER – gwiazda Eurowizji, „osoba aktorska” prezentująca reklamy sieci magazynów KAUFZWANG. Kobieta ubrana jak drag queen, ewentualnie z brodą.

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA – polityk, członek nadzwyczajny międzynarodowej organizacji dobroczynnej Pedopolis. Ubrany w klasyczny garnitur-mundur polityka. Do kości ogonowej ma przyczepiony długi ogon, który ciągnie się za nim po ziemi. Ta w miarę przezroczysta, podobna do pończochy i wypchana banknotami (wysokie nominały) wypustka ma wyglądać, jak naturalne przedłużenie organizmu polityka. Na klatce piersiowej, zawieszona na złotym łańcuchu wisi samochodowa tablica rejestracyjna, na której zamiast numerów jest wydrukowana kiełbasa (na całej długości). Pali papierosa. W drugiej ręce trzyma przewieszony przez ramię megafon.

GANGRENUS WOJNOWAR – zbiorcza nazwa dla wszystkich redaktorów i spikerów promujących w mediach wojnę.

CHÓR – sopran, alt, tenor, bas, 16 osób lub więcej (wielokrotności 4, a więc: 20, 24 itd.) Ubrani w białe tuniki w starogreckim stylu. Można się inspirować reprezentacjami graficznymi z epoki Eleusis. Tam, gdzie to chór możliwe podkreśla swoje wypowiedzi mową ciała – pole do improwizacji.

ZESPÓŁ MUZYCZNY – Fortepian, kontrabas, wiolonczela, skrzypce. Ubrani w brokatowe, uwspółcześnione królewskie szaty, kreacje najwyższego lotu. Fryzury i elementy ubioru zawierają też odniesienia do sposobu ubierania się przybyszy z innych planet (można się inspirować filmami SF).

GRUPA BALETOWO-TANECZNA – 20 lub więcej osób

BONSAI PEOPLE – ludzie na klęczkach. Grupa szesnastu osób, równa ilość mężczyzn i kobiet. Ubrani zwyczajnie, różne zawody. Na głowach mają koronę cierniową, na czole kod kreskowy lub QR. Kod jest zespolony z koroną w ten sposób, że po nałożeniu na głowę przylega on do czoła. Na twarzy maseczka, standardowa, niebieskawa, taka, jaką można było widzieć na twarzach podczas plandemii. Niektórzy dodatkowo noszą przyłbice z pleksiglasu.

DOLLY BOYS [4] – grupa czterech klonów, mac-ludzie, zwyczajne baterie, niewolnicze boty, paliwo biologiczne do ekonomicznego wzrostu, reprezentanci następnego szczebla rozboju ludzkości: etapu człowieka-Dolly. Wyglądają tak samo, ubrani identycznie, ciemne garnitury, białe koszule, czerwone krawaty, w ręku małe, kanciaste walizeczki, zamiast głowy telewizor z logo zrównoważonego rozboju (podobnym do logo Agendy 2030 – poszatkowane, kolorowe kółko, lecz kolory bardziej intensywne i inna ilość części w kółku). Jędrni, krzepcy i bojowi. Na prawym rękawie na ramieniu – maseczka (jak kiedyś noszono opaskę z gwiazdą podczas wojny).

MASA KRYTYCZNA – (grani przez Bonsai People i Dolly Boys). W pierwszym wejściu przemieszczają się przez scenę od lewej do prawej jak spirala (galaktyka), uformowana tak, by jej spiralność była możliwa do zaobserwowania przez widza: głowy tworzą rodzaj równi pochyłej, nachylonej w kierunku widowni. Ubrani w czapeczki i pasiaki, tak jak więźniowie obozów koncentracyjnych, lecz te paski na ich ubiorach są w istocie kodem kreskowym. Ten detal nie może pozostawiać wątpliwości dla widza. Część grupy musi mieć przygotowanie taneczne, podobne do rosyjskich zespołów wykonujących prysiudy.

W scenach, w których to możliwe niosą razem duży transparent: Jesteśmy 99%.

……………………………………….

PRZYPISY DOTYCZĄCE OBSADY

[1] Pinatubo – czynny wulkan na Filipinach. Erupcja w 1991 roku spowodowała śmierć około 800 osób.

Pubo jest przedrostkiem wywodzącym się z łacińskiego słowa pubis – okolica łonowa.

[2] Krakatau – wyspa znajdująca się w Indonezji; aktywny wulkan. W 1883 roku miała miejsce jedna z największych erupcji wulkanu (i katastrof żywiołowych w ogóle) w dziejach ludzkości. W wyniku erupcji zginęło około 40 000 ludzi.

Tau – grecka litera, której forma przypomina krzyż. Krak a Tau można odczytać, jako Krak od Krzyża lub też Krak z Krzyża (taką dawniej pisownią się posługiwano, by określić miejsce pochodzenia danej osoby; przykładem: Tomasz a Kempis = Tomasz z Kempis). Track a Cow (ang.) – ścigać, osaczyć krowę.

[3] Milagro (hiszp.) – cud; a jar (ang.) – słój, dzban. La jarre (fr.) – gliniany dzban; ajar pisane razem (ang.) – rozchylony, półrozwarty. Z kolei w języku polskim jar (z tureckiego – przepaść, rozpadlina) oznacza dolinę i może przywodzić na myśl wyżłobiony w Ziemi kielich – symbol kobiecości. W staropolskim słowem jar określano też wiosnę. Zatem Milagro a Jar można odczytać, jako: Cud z Jaru, Cud Kobiecości, ale też: Rozchylony Wiosenny Cud. Skądinąd JAR czytane na wspak daje: RAJ.

[4] Dolly Boys – nawiązanie do Owcy Dolly, pierwszego zwierzęcia sklonowanego z komórek somatycznych dorosłego osobnika (1996 rok).

………………………………………………………………

Ludzie Bezdomni ustawiają się następująco: cztery osoby w czterech rogach prostokątnej sceny, cztery inne formują prostokąt o połowę mniejszy, z centrum w środku sceny. Primum Non Nocere w centrum.  Światło wyłania Ludzi Bezdomnych stojących na scenie, ale tylko na tyle, by było widać zarys ich sylwetek. Gdy dana osoba wygłasza swoją kwestię, delikatne punktowe światło pada wyłącznie na nią, tak jakby się rozświetlała od środka. Pozostałe osoby i chór pozostają w półmroku.

Wchodzi Męczysław, staje przed rampą w lewym rogu sceny (patrząc ze sceny). Pełni rolę narratora, zwraca się publiczności. Podczas gdy mówi, na ekranie wyświetlane są w pętli nieme, czarno-białe krótkie filmy-migawki. Ekran jest podzielony na pół, jego lewa strona (patrząc z widowni) przedstawia pożar Reichstagu z 1933 roku, prawa strona – wyburzenie Twin Towers.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Karta przymusu Bidermana, to sporządzony przez socjologa Alberta Bidermana w 1957 roku wykaz przedstawiający chińskie i koreańskie metody tortur psychologicznych, które stosowano na amerykańskich jeńcach wojennych.

Biderman wymienia osiem rodzajów tortur praktykowanych w celu psychicznego złamania człowieka i niszczenia godności ludzkiej. Amnesty International orzekła, że lista ta przedstawia uniwersalne metody tortur i przymusu.

Podczas operacji COVID globalne elity przystąpiły do wojny informacyjnej i frontalnego ataku na podstawowe ludzkie wartości i w ostatecznym rozrachunku: na ludzką duchowość. Była to pierwsza w dziejach światowa wojna rządów z ludźmi, wojna kognitywna piątej generacji.

W listopadzie 2024 roku holenderska minister zdrowia Fleur Agema oficjalnie przyznała*, iż COVID był operacją wojskową skierowaną przeciwko ludziom. W okresie pandemii, NATO ustalało wytyczne, które musiały przestrzegać wszystkie państwa członkowskie.

Oto te osiem metod znęcania się nad człowiekiem, które stosowano w trakcie instalowania wirusokracji.

NIP PESELKOPF

Metoda pierwsza: izolacja. Polega na pozbawianiu osoby wsparcia i więzi społecznych, które dałyby jej możliwość stawiania oporu. Izolacja rozwija u człowieka intensywny niepokój o siebie i uzależnienie od władzy.

PRIMUM NON NOCERE

Plandemia była regularnym atakiem mającym na celu destrukcję więzi międzyludzkiej. W mgnieniu oka świat zmienił się w jedno wielkie getto. Doświadczaliśmy izolacji poprzez antykonstytucyjne obostrzenia, lockdowny, kwarantanny i wprowadzony wszędzie pseudonaukowy dystans społeczny. Ludzie nie mogli się spotykać ze swoimi bliskimi, z osobami drogimi ich sercu, rodziny nie mogły się nawet zebrać przy wigilijnym stole. W zamkniętych domach pogłębiły się nałogi i przemoc. Trudno nie myśleć o słowach Etty Hillesum, która w wieku 29 lat zginęła w Auschwitz i która napisała: „Stopniowo, cała powierzchnia Ziemi stanie się jednym wielkim obozem i nikt, lub prawie nikt, nie będzie mógł pozostać na zewnątrz. To jest etap, przez który trzeba przejść”.

CHÓR

Szok i trwoga! Szok i trwoga! Szok i trwoga!

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Metoda druga: monopolizacja percepcji. Polega na skupieniu uwagi jeńca na trudnej, pilnej sytuacji i na eliminowaniu wszelkich informacji, które są sprzeczne z tymi przekazywanymi przez autorytet. Karane są też wszelkie akty niesubordynacji.

PRIMUM NON NOCERE

W czasie plandemii nasza percepcja była monopolizowana przez medialny dryl, dywanowe naloty telewizji, szczepionkowy stalking, nieustanną nagonkę mediów i szczucie na wszystkich, którzy nie akceptowali maseczkowego terroru. Niezgodne z oficjalną narracją informacje eliminowano poprzez wszechobecną cenzurę GAFAM. Policjanci karali mandatami za nienoszenie maseczek, stosowali brutalność i przymus bezpośredni.

CHÓR

Teleogłupione rzesze milczą, na bezprawie przyzwalają – posłusznie do pociągu do Auschwitz wsiadają.

GIORDANO BENVENUTO

Metoda trzecia: wywołanie wyczerpania. Polega na stosowaniu różnych metod w celu osłabienia woli oporu jeńca, fizycznego lub psychicznego.

PRIMUM NON NOCERE

W trakcie plandemii mieliśmy prawo do nieustannego prania mózgu. We wszystkich stacjach telewizyjnych, w radio, w prasie, na plakatach, w przestrzeni publicznej był tylko jeden temat: pandemia. Inkwizycja mediów i brak dostępu do rzetelnych informacji, przynajmniej na początku, powodował, że niektórzy popadali w stan dysonansu poznawczego, zaczynali wątpić we własne możliwości analityczne i ulegali zbrodniczej propagandzie. Maseczki hamują dopływ tlenu do organizmu, tkanki nie otrzymują wtedy ilości tlenu koniecznej do prawidłowego funkcjonowania i procesy myślenia są zakłócone. Odnotowano przypadki zaburzeń koordynacji, zawrotów głowy i omdleń. Ostatnie badania wykazały, iż wielu uczniów i studentów cierpiało na zaburzenia mentalne spowodowane izolacją. I cierpi do dzisiaj. Plandemia się skończyła, okaleczenia i patologie pozostały.

CHÓR

Pierze mózgi proszek „Terror”, syntetyczny i rządowy, sanitarny i medialny turboterror wirusowy.

OGNISTY PTAK

Metoda czwarta: ciągłe przedstawianie zagrożeń. To strategia nieustannego podsycaniu niepokoju, stresu i rozpaczy.

PRIMUM NON NOCERE

Podczas sanitarnej dyktatury kryminalne media jednogłośnie przytaczały na okrągło sfałszowane statystyki zgonów i zachorowań, publikowano sfingowane zdjęcia rzędów trumien; serwowano a to wywiady z niewiarygodnie wiarygodnymi kapłanami-naukowcami, a to audycje z etatowymi ekspertami sowicie opłacanymi przez Big Pharma, a to pokazywano karetki podjeżdżające na sygnale do OIOM-ów czy też reportaże z wiecznie pustych szpitali i łóżka z kukłami czy najętymi aktorami kryzysowymi.

W rezultacie: w trakcie plandemii i po niej odnotowano prawdziwą epidemię samobójstw, szczególnie wśród nastolatków i dzieci. O tym media oczywiście milczą. Tak samo, jak milczą o epidemii zgonów wśród pilotów i sportowców, niemal codziennie ktoś odchodzi.

CHÓR

Tresują ciebie maseczką-kagańcem, aresztem domowym i Big Pharma pomazańcem.

No, bo jest koronaściema i hucpa z pandemią, której nie ma.

PINA TUBO

Metoda piąta: okazjonalne pobłażanie. Chodzi tutaj o zapewnienie motywacji do przestrzegania poleceń, posłuszeństwa i ciągłego podporządkowania się. Strategia zapobiega też przyzwyczajaniu się do narzuconych ograniczeń.

PRIMUM NON NOCERE

W okresie sanitarnego apartheidu były to kolejne fale, pomiędzy którymi było trochę luzu. A to można było otworzyć pewne sklepy, a inne nie, pewne restauracje, a inne nie, a jeśli już to z absurdalnymi regułami typu: gdy jesz, robisz to bez maseczki, ale gdy wstajesz od stołu, już musisz ją nałożyć.

CHÓR

Divide et impera ! Divide et impera! Divide et impera!

KRAK A TAU

Metoda szósta: demonstrowanie wszechmocy władzy. Rzecz w tym, by przy każdej możliwej okazji poprzez manifestowanie siły sugerować daremność oporu wobec władzy.

PRIMUM NON NOCERE

Podczas plandemii mieliśmy do czynienia ze wzmożoną ilością patroli, dzielnice miast objeżdżały samochody policyjne z nagłośnieniem, nawołując przez głośniki pozostaniu w domu i stosowania się do obostrzeń. Dochodziło do napaści i agresji policjantów oraz agentów przebranych za policjantów i niewładających polskim językiem. W Kanadzie zamykano konta bankowe za udział w protestach, w Belgii policjanci rozpędzili i tratowali końmi ludzi piknikujących na trawnikach, prześladowano spacerujących w lasach za nienoszenie maseczek. Inne metody to zwalnianie z pracy, zamykanie cmentarzy na Zaduszki, zakazy odprawiania nabożeństw itp.

CHÓR

(razem) Podpalenie budynku Reichstagu, plandemia strachu, fałszywa flaga 9/11. (baryton) Kontrolowane wyburzenie obywatelskich swobód? (razem) – Otóż właśnie! Otóż właśnie!

MILAGRO A JAR

Metoda siódma: degradowanie człowieka. Polega na sprawieniu, by cena stawiania oporu wydawała się bardziej szkodliwa dla poczucia własnej wartości niż poddanie się. Ofiara jest redukowana do poziomu zwierzęcego przetrwania.

PRIMUM NON NOCERE

W trakcie plandemii wprowadzono bezprecedensową segregacją sanitarną – osoby, które nie stosowały się do nakazów władzy były szantażowane, piętnowane, jako groźne dla otoczenia, nieodpowiedzialne, stanowiące społeczne zagrożenie i prezentowane w mediach, jako seryjni mordercy. Była to klasyczna strategia podziału i polaryzacji społeczeństwa. Stosowano zwierzęcą tresurę w postaci przymusowego dezynfekowania rąk przed wejściem do sklepów, w placówkach handlowych ludzie musieli zachowywać dystans społeczny i stawać w kolejkach na namalowanych na ziemi liniach, musieli poddawać się elektronicznym wykrywaczom temperatur, obowiązkowym, wykrywającym wszystko i nic testom polegającym na wkładaniu kija do nosa, które powodowało uszkodzenie bariery hematoencefalicznej itd.

CHÓR

Śmierć jest szczepionek skutkiem ubocznym, w wiecznym spokoju po szczepieniach spocznij. (baryton) Uśmiechnij się, odpręż, nie bądź taki mroczny. (razem) Weź tylko pod uwagę – skutek uboczny!

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Metoda dziewiąta: żądania głupich i bezsensownych działań. Jest to strategia rozwijania nawyków podporządkowania się władzy, nawet w przypadku całkowicie głupich, bezsensownych i bezpodstawnych rozkazów. Chodzi o złamanie wolnej woli i umiejętności osądu ofiary.

PRIMUM NON NOCERE

W czasie plandemii dyrektywy rządowe często się zmieniały i wzajemnie wykluczały, jednego dnia informowano, iż maseczki są niepotrzebne, następnego – że są obowiązkowe itp. Na całym świecie wprowadzono zmasowaną, pełną sprzeczności propagandę i ludzie często nie wiedzieli, co jest prawdziwe a co fałszywe. Chaos informacyjny sprawiał, iż rzeczywistość stawała się rozmyta i trudno było wyrobić sobie opinię na temat tego, co się rzeczywiście dzieje. Dla wielu było to przyczyną dezorientacji i utraty zaufania do autorytetów, do innych ludzi a nawet do własnej oceny rzeczywistości. Działania te doprowadzały do jeszcze głębszego skłócenia społeczeństwa i wyburzania łączących nas więzi.

CHÓR salutują

Padnij, powstań! Padnij, powstań! Padnij, powstań!

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Najnowsze odkrycia z dziedziny fizyki i epigenetyki mówią jednoznacznie, iż podstawą istnienia świata jest więź, fundamentem istnienia świata jest więź. Przeto w sposób naturalny naszą najgłębszą, wypływającą z samego sposobu istnienia świata potrzebą jest potrzeba więzi – tak z naszą duchową esencją, jak i z innymi. I tak, jak ludzie skazani na izolację, pozbawieni więzi popadają w choroby i umierają, tak samo narody ulegające atomizacji, w których więzi zanikają, stają się osłabione, podatne na wrogie knowania i ludobójcze agendy.

CHÓR

Już niedługo globalna wyszczepiania heca – wsad ludzkości do jednomyślności pieca, już wkrótce wielka gala, miłość do kajdan – nic bardziej nie zniewala!

Słodki głos z offu: A teraz przerwa na reklamę z osobą aktorską Elgiebetą Woker. Na ekranie pojawia się nagrana wcześniej reklama – na tle wygenerowanego przez AI obrazu potężnej sieci magazynów KAUFZWANG Elgiebeta prezentuje asortyment wybranych towarów. Towarzyszą jej adekwatne zdjęcia czy animacje (AI).

ELGIEBETA Q. WOKER

Witaj w sieci magazynów Kaufzwang! „Kupuję, więc jestem”– jest naszym credo-manifestem. Czas z dumą pomyśleć o zakupach, dzięki którym poczujecie się raz na zawsze dobrze: wolni, szczęśliwi i niezależni. Przedstawiamy dzisiaj unikalny tryptyk letalny – trzy wyjątkowe produkty na równie wyjątkową okazję!

– Oto sympatyczny upominek dla polityków – gilotyna o zmysłowej nazwie: Embargo! To wyrafinowane, naturalnej wielkości dzieło sztuki snycerskiej (zdjęcia lub animacja) istnieje w dwóch wersjach: heban i fernambuk. Ostrze jest wykonane z najwyższej próby demeszki o subtelnej, filigranowej fakturze. Dla klientów zgłaszających taką potrzebę, mamy w ofercie idealnie dopasowany szafot (zdjęcia lub animacja). Każdy z siedmiu stopni wiodących do gilotyny jest w innym kolorze tęczy, pogłębiając emanujące z całości poczucie harmonii. Kupujcie zapierającą dech w piersiach gilotynę i szafot: Embargo!

– Politycy mający uczulenie na hemoglobinę mogą się zwrócić ku rozwiązaniu w postaci samoobsługowej kapsuły do eutanazji o nazwie: Europa. Odlotowy aerodynamiczny kształt i przeszklona, panoramiczna pokrywa zapewniają wysublimowaną jakość ostatnich chwil. Trochę azotu i koniec kłopotów! Nasza dewiza: Europa da się lubić! (zdjęcia lub animacja)

– Ostatnią pozycją jest idące z duchem miniaturyzacji domowe krematorium: Przeminęło z wiatrem. (zdjęcia lub animacja) Ciche i dyskretne, pozostawiające minimalny ślad węglowy jest idealnym uzupełnieniem tej ze wszech miar unikatowej oferty. Pomyśl dzisiaj o tym, co może zdarzyć się już jutro i kup krematorium: Przeminęło z wiatrem!

Wszystkie nasze ekskluzywne artykuły są do nabycia w elitarnej sieci sklepów KAUFZWANG.

 

(Zmiana tematu, na ekranie pojawiają się świąteczne dekoracje, w tle dzwoneczki, kolędy, płatki śniegu, sanie, mikołaje itd.)

Weź skojarzoną i przestań kojarzyć! W związku z nadchodzącymi świętami ogłaszamy konkurs: Złota strzykawka! (zdjęcie konkursowego afisza) Aby wziąć udział w loterii, wystarczy się zaszczepić naszą bezpieczną i skuteczną szczepionką skojarzoną – dziesięć w jednym! Zwycięzca otrzyma hulajnogę, porcję ciepłej kiełbasy i rolkę rezylientnego papieru toaletowego „Wielki Reset”. Ta specjalnie stworzona dla potrzeb loterii limitowana seria rolek jest wykonana z najwyższej jakości papieru kredowego. (zdjęcia wymienianych przedmiotów). Zrób sobie idealny prezent na święta! Weź skojarzoną i przestań kojarzyć! (ekran gaśnie)

Pantomima, około 1 min. Na scenę wchodzą Bonsai People przebrani za lekarzy: fartuchy, czepki, maseczki na twarzach. Ustawiają się w grupę w kształcie prostokąta, zachowując około dwa metry odległości, po czym w ciszy tańczą radosny taniec (tak jak to robili podczas pandemii), podskakując, pokazując rękami serduszka itd. Po minucie wychodzą, machając do widowni rękami. Światło gaśnie, słychać szczęk dźwigni wyłączającej światło.

Półmrok, wieczór. Grupa Ludzi Bezdomnych. W głębi sceny, z lewej – kontener na śmieci. Gdzieś z boku drzewko w donicy. Tu i ówdzie porozkładane kartony, krzesło. W centrum labiryntu: koksownik (metalowy kosz z żarzącymi się węglami), wokół którego gromadzą się Ludzie Bezdomni (oprócz Paździorego) i Męczysław Mięsoduch. Niektórzy ogrzewają dłonie nad koksownikiem. Chór włożył na siebie lekarskie kitle (wykonane z papieru), które pokryte są wydrukami znaków firmowych wszystkich możliwych firm farmaceutycznych: Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Merck, Novartis, Glaxo, Sanofi i inne.

Światło pada na Paździorego, który wychyla się zza kulis (tylko twarz).

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Czy pamiętasz?… Pewnie już o tym wszystkim zapomnieliście? (robi krok, by wyjść spoza kulis)

I znów uprząż dni i kierat-raj: Work-Buy-Consume-Die…

(Rusza z wolna, stopniowo się rozpędza, jak zamieć śnieżna rzuca się w wir walca, ni to kulejąc, ni to szalejąc, w jakiejś walce z walcem, jak tańcząca Guernica, przetacza się bitewnie przez scenę, śpiewając z lekka chrypiącym głosem i parafrazując wiersz Tuwima)

Czy pamiętasz, jak tańczyłeś drogowego walca, z panną plandemią, legendą tych lat, czy pamiętasz, jak ruszył świat do tańca, świat, co na kolana swe padł… (zastyga, zatrzymuje się nagle na środku, tuż przed rampą, po chwili milczenia zwraca się do widowni)

Aldous Huxley rzekł był kiedyś, iż fakt, że ludzie wynoszą niewiele pożytku z lekcji Historii jest najważniejszą lekcją, jaką Historia nas uczy. – –

(Znowu rzuca się w tan, śpiewając)

Czy pamiętasz, jak tańczyłeś drogowego walca, z panną plandemią, legendą tych lat, czy pamiętasz, jak ruszył świat do tańca, świat, co na kolana swe padł… (raz jeszcze zastyga tuż przed rampą, zwraca się do widowni) Czy pamiętasz?!…

(wchodzi Mengele, dołącza do grupy Ludzi Bezdomnych)
JOSEF MORDEHEIL MENGELE wchodzi na scenę, wznosi sierp i młot w górę

Nie będziesz nic posiadał i będziesz szczęśliwy! (opuszcza akcesoria, schodzi ze sceny)

MILAGRO A JAR

Mnie to do dzisiaj wpieniają te twarze-potwarze etatowych ekspertów od wszystkiego i niczego, których się nam nachalnie narzuca. Ty – mordę w kubeł! Nie masz nic do gadania! Bo ekspert powiedział! (wzrusza ramionami)

CHÓR śpiewają na kościelną modłę

Ufaj ekspertom.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Eksperci przejęli rolę kapłanów w społeczeństwach pierwotnych i każe im się ufać tak, jakby to było Słowo Boże.

GIORDANO BENVENUTO

Tymczasem narzucanie całemu narodowi opinii jednostek mających częstokroć konflikty interesów i mogących się zwyczajnie mylić jest skrajnie nieodpowiedzialne, niedemokratyczne. Mówię o narzucaniu opinii, gdyż zdania naukowców i lekarzy światowego formatu, którzy mieli odmienne od ekspertów zdanie były uciszane i ludzie ci są prześladowani i oczerniani do dziś.

CHÓR śpiewają na kościelną modłę

Ufaj ekspertom.

KRAK A TAU

W systemie, który pretenduje do bycia demokracją obywatele muszą wszystko kwestionować i debatować wspólnie nad danymi i ich interpretacją.

CHÓR śpiewają na kościelną modłę

Ufaj ekspertom.

PINA TUBO

Chyba, że żyjemy w systemie totalitarnym, tam przymusowa jednomyślność i kult ekspertów ma swoje poczesne miejsce.

CHÓR rozdzierają fartuchy, zgniatają w kulę i rzucają w kierunku koksownika

Przebudź się! Teraz! To nie są żarty! – W drzwiach stoi rok osiemdziesiąty czwarty!

(Ludzie Bezdomni podnoszą papierowe kule i wrzucają do paleniska, patrząc w milczeniu na trawiący je ogień).

…………………………………….

OGNISTY PTAK do Kraka

Mówisz o obywatelach, lecz wielu ludzi po prostu śpi, ich świadomość obywatelska jest w powijakach.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Wielu nie zdaje sobie sprawy, że nie są żadnymi obywatelami, tylko zwykłymi wyborcami. A to jest fundamentalna różnica. Wyborca to jeszcze nie obywatel.

GIORDANO BENVENUTO

Wyborca jest heteronomiczny, z greckiego: heteros – inny, nomos – prawo, podlega normom, których sam nie ustanowił, lecz prawom ustanowionym przez innych. Natomiast obywatel jest autonomiczny, z greckiego: autos – sam, nomos – prawo, kieruje sobą przez prawa, które on sam ustanawia.

OGNISTY PTAK

Tylko obywatel może powołać do życia demokrację z prawdziwego zdarzenia, zbudować siłę polityczną, w której sam jest prawodawcą.

KRAK A TAU

Jak to trafnie ujął Cyceron: wolność to udział we władzy.

MILAGRO A JAR

Wyborca – to zdegradowany obywatel.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ z emfazą

Obywatelu! Ty jesteś jak zdrowie. Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie, kto cię stracił. Dziś piękno twe w całej ozdobie widzę i opisuję, bo tęsknię po tobie.

OGNISTY PTAK

Wybory infantylizują ludzi, obezwładniają, odbierają im inicjatywę, czynią z nich politycznych ignorantów i odwracają od dobra powszechnego.

PRIMUM NON NOCERE

Wybory wzmacniają nieustannie model podziału społeczeństwa na dominujących i dominowanych, narzucają zupełnie bezużyteczny system partyjny i służą jego powielaniu.

OGNISTY PTAK

Partie są jak rak, dążą do ciągłego wzrostu; w łonie każdej partii czai się hydra totalitaryzmu.

PINA TUBO

Wybory to teatrzyk dla pożeraczy kiełbasy wyborczej.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

W czasach Demokracji Ateńskiej Grecy nie odwoływali się do wyborów, lecz do losowania, które było gwarantem ich suwerenności. (podkreśla) Obywatele mieli wtedy udział we władzy, gdyż sami uchwalali prawa.

CHÓR

Obywatel jest prawodawcą – sam uchwala prawa.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Społeczeństwo greckie wcale nie było takie idealne – cechowało je wyraźne rozwarstwienie. I ówczesny demos nie oznaczał całego społeczeństwa, lecz klasę nie arystokratów – obywateli wolnych, lecz posiadających niewolników. Ohlos czyli niewolnicy, słudzy – nie miał prawa głosu.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Pomimo tych niedoskonałości, Grecy wypracowali praktyczny mechanizm pozwalający na stosunkowo płynne funkcjonowanie ich systemu politycznego. I nie były nim żadne „wybory”, tylko pozwalające na równouprawnienie losowy wybór członków zgromadzenia!  Dzięki losowaniu osiągali rzeczywistą równość polityczną i sprawiedliwą reprezentację społeczeństwa, poza niewolnikami rzecz jasna.

GIORDANO BENVENUTO

Operując dzisiejszym językiem, możemy powiedzieć, że poprzez losowanie Grecy odwrócili się wówczas od paraliżującej centralizacji i wykonali natchniony, śmiały krok w kierunku inteligencji rozproszonej przypominającej ekosystem.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Losowanie ucina u podstaw logikę partyjną, partie nie istnieją. Zwykli obywatele mają w końcu szansę uczestniczenia w rządach i polityka jest powierzona amatorom.

MILAGRO A JAR

Losowanie emancypuje i włącza wszystkich w życie polityczne.

OGNISTY PTAK

Wśród Indian Irokezi również mieli harmonijny system, który spisali w swojej konstytucji, którą nazwali „Wielkim Prawem Pokoju”. Uważali przywódców nie za swoich panów, lecz za służących im i przewidywali możliwość odsuwania wodzów od władzy w wypadku jej nadużyć.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Od dawna już powinniśmy wziąć najlepsze osiągnięcia Greków i Indian włączyć w naszą refleksję nad rozwojem społeczeństwa i je stosować.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Widzę poważną zagwozdkę z tym losowaniem – nie można nikogo przekupić. W żaden sposób nie można „wesprzeć finansowo” kandydata, który przez to zachowuje swoją urągającą zniewoleniu, karygodną suwerenność! I gotów jeszcze niebezpiecznie służyć dobru powszechnemu a nie elitom!

GIORDANO BENVENUTO

W istocie, kolonizacja polityki przez sektor finansowy jest tam niemożliwa.

(Wchodzi Kowidiusz Giovinezza. Wejście jest pokazane na ekranie, na końcu kamera robi zbliżenie na wypchany banknotami ogon).

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ widząc wchodzącego na scenę Kowidiusza

Poczekajcie, będziemy mieli informacje z pierwszej ręki. Zobaczymy, co ma do powiedzenia na ten temat dobrze znany z mediów polityk – Kowidiusz Giovinezza. Łebski chłopak, ukończył wydział politologii megawałowej w Przekrętynie. (W czasie, gdy Paździory mówi, Giovinezza odkłada palącego się papierosa na skraj krzesła, staje przy koksowniku z Ludźmi Bezdomnymi, ogrzewa ręce. Pojawia się grupa fotografów, migają lampy błyskowe, Giovinezza pozuje, na ekranie wyświetlają się robione zdjęcia, podnosi megafon).

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA przez megafon do widowni

Niech żyje pokój, więzi społeczne i współpraca między narodami!

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ podczas gdy reporterzy znikają, zwraca się do Giovinezzy

Co nowego w Pedopolis? Kiedy wy politycy zamierzacie skończyć z tą ciągnącą się od wieków kołowacizną – z pedofilią, wojnami, głodem, eugeniką, permanentnym ludobójstwem, wyzyskiem, ciemiężeniem ludu i zająć się w końcu dobrem ogółu, dobrostanem krajów?

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA cynicznie, paląc papierosa, mówi z lekkim żydowskim akcentem

Politycy stosują dokładnie taką samą receptę, co naukowcy w rzekomej walce z rakiem – remedium od dawna istnieje, ale przecież nikt nie będzie zabijał kury znoszącej złota jajka. W polityce nie chodzi o zajmowanie się wami; w ogóle nie trudnimy się rozwiązywaniem problemów systemowych czy jakimś abstrakcyjnym dobrem ogółu. Wszystko, co robimy służy jednemu: cementowaniu poparcia i zdobywaniu potrzebnych nam głosów. Pojawiamy się na przykład w takich miejscach, jak te, by zwiększyć swoją popularność i pozyskać potrzebny elektorat. Jeszcze lepiej, jak jest jakaś klęska żywiołowa, wówczas żywiołowo uczestniczymy w tragedii narodu na Fejsbuku, Instagramie i TikToku, blokując jednocześnie akcje ratunkowe.

Czasami dajemy poddanym jakieś ochłapy z pańskiego stołu – tarcze, plusy, zasiłki, osłony czy co tam jeszcze. Jednakże dobrze wiemy i wy także, że w polityce czasem przyszłym dla sformułowania: „rząd daje” jest sformułowanie: „rząd zabiera”! Nam ma być lepiej, nie wam. A wy? – W końcu nie jesteście dziećmi, więc radźcie sobie sami.  (przez megafon) Bóg, Honor, Ojczyzna! Niech żyje międzyludzka solidarność!

MILAGRO A JAR

A partie to co? Gips? Nie mają służyć obywatelom?

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA mówi z amerykańskim akcentem

Partie potrzebne są tylko do jednego – żeby przedstawienie mogło trwać, a my – w nieskończoność balować. Jedynym celem partii politycznych jest maksymalne wykorzystanie środków publicznych, by utrzymać się za wszelką cenę u władzy. Władza to nasz koks! A partie zapewniają nam super-jazdę na koksie i całkiem przyzwoite pieniądze (owija się ogonem jak szalem). Co do wyborów nie oszukujmy się, przecież sami dobrze wiecie – wszystkie partie grają do tej samej bramki. Poza tym, kto by się nimi przejmował, z dzisiejszą technologią możemy ustawić taki wynik, jaki chcemy. Wybory to szopka dla lemingów, jedna wielka potiomkinowska wioska. (po chwili, ironicznie) Swoją drogą, również na tym korzystacie – macie waszą wydmuszkę wolności! (przez megafon do widowni) Niech żyje wolność i nasi wspaniali wyborcy!

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

W mediach społecznościowych często jesteście pośmiewiskiem, krążą tysiące memów przedstawiające was, jako osoby zupełnie niekompetentne, nierozgarnięte, jako korytomanów, notorycznych kłamców, mitomanów cierpiących na zespół Delbrücka. I biorąc pod uwagę wasze osiągnięcia czy raczej ich brak, można rzeczywiście odnieść takie wrażenie.

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA bez akcentu, z odcieniem pogardy

Ludzie wychodzą z błędnych założeń. Jesteśmy ekstremalnie kompetentni i skrupulatnie realizujemy cele wyznaczone nam przez naszych mocodawców. Służymy nie wam, lecz im. Powtórzę (cedzi): nie ludowi służymy, lecz elitom!  Żadnego idiotycznego pro publico bono! Dla nas jesteście zwyczajnymi bateriami, niewolniczymi botami, pakietami danych, paliwem biologicznym do ekonomicznego wzrostu. Jak już to wbijecie do swoich łepetyn (podkreśla wypowiedź, klepiąc się po głowie), to zobaczycie, że wszystko układa się misterną logiczną całość i że jesteśmy mistrzami w swoim fachu. (przez megafon do widowni) Zawsze w służbie ojczyzny i narodu! Niech żyje wykładniczy wzrost PKB i nasi wspaniali wyborcy!

PRIMUM NON NOCERE

Mistrzami? – Nie powiedziałabym, od zarania dziejów toczą się wojny i jakoś nie udało się wam zakończyć ziemskiej rzezi.

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA z amerykańskim akcentem

Wojny trwają, gdyż nadrzędnym celem wszelkiej polityki jest właśnie wojna! Dla polityka pokój jest przekleństwem, pospólstwo zaczyna wtedy myśleć i dostrzegać nasz pasożytniczy stan. Wojna jest dowodem par excellence naszej klasowej wyższości i ponadczasowej, uniwersalnej skuteczności! (z zachwytem) Wojno trwaj, jesteś piękna! Rzecz jasna nic byśmy nie wskórali bez pomocy naszych przyjaciół z mediów, którzy nam dzielnie sekundują. Mamy nawet taki rozgrzewający nas bojowy slogan: Gangrenus Wojnowar to nasz wojenny szybkowar! (przez megafon do widowni) Walczymy niestrudzenie o pokój! Niech żyje współpraca między narodami!

PRIMUM NON NOCERE z niedowierzaniem

Więc wszystko, co robicie służy rozpętywaniu wojen?

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA

Elementarne, drogi Watsonie. Wymaga to rzecz jasna od nas niemałych umiejętności geostrategicznych, precyzyjnie dozowanych dawek podżegania, ciągłej jazdy bez trzymanki i przemysłowych ilości adrenaliny. Lecz na tym polega piękno i urok pracy polityka. Gangrenus Wojnowar to nasz wojenny szybkowar! (przez megafon do widowni) Niech żyje pokój i współpraca między narodami!

NIP PESELKOPF

No dobra, ale konkretnie – w jaki sposób osiągacie wasz cel, jak wciągacie w odmęt wojny całe narody?

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA mówiąc, przygotowuje sobie na krześle działkę kokainy

Obróbkę wojenną społeczeństw dzielimy na dwa powtarzające się cyklicznie etapy – w pierwszym nasi koledzy z korporacji szczepionkami, zatrutym jedzeniem i nie mniej trującą rozrywką mają za zadanie ogłupić masy, wprowadzić je w stan otumanienia, mentalnej hibernacji, przekształcić je w bezmyślną trzodę. W ten sposób przygotowują dla nas rodzaj półproduktu. My w międzyczasie obezwładniamy motłoch hipertrofią biurokracji, podwójnymi standardami, legislacyjną biegunką, inżynierią społeczną i rządowym terrorem a la Gladio. Dodatkowo poprzez napuszczanie na siebie różnych grup społecznych wprowadzamy drobiazgowo zaplanowany chaos. Gangrenus Wojnowar to nasz wojenny szybkowar! (przez megafon do widowni) Niech żyje pokój i więzi społeczne! Harmonijna współpraca między narodami naszą ostoją!

Na ekranie pojawia się Gangrenus Wojnowar – setki plazmowych ekranów telewizyjnych, wszyscy spikerzy i spikerki zgodnym chórem powtarzają w nieskończoność jedno słowo: wojna, wojna, wojna! Stopniowo ten zgodny chór zmienia się w ujadanie rozwścieczonej sfory psów. Po chwili (jakieś 10 sekund) ekran gaśnie.

NIP PESELKOPF

Nie boicie się, że ludzie się w tym wszystkim w końcu połapią.

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA uśmiecha się z wyższością

Plebs nie ma szans, są bez reszty pochłonięci niewolniczą pracą, morderczym kupowaniem i wulgarną rozrywką.

NIP PESELKOPF

A następny etap?

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA

W drugim etapie kilkoma zręcznymi pociągnięciami – tu jakaś prowokacja, tam kolorowa rewolucja, gdzie indziej fałszywa flaga, jeszcze w innym miejscu jakaś fiolka z antraksem – przygotowany dla nas półprodukt przekształcamy w produkt finalny: w mięso armatnie. Konflikt zbrojny to, że tak powiem wisienka na torcie, clou programu – nagroda za nasze szczere wysiłki. (wciąga przygotowaną działkę białego proszku)

(przez megafon do widowni) Niech żyje pokój i współpraca między narodami!

(kontynuuje) I pozamiatane, mamy spokój! Ludzie przez jakiś czas są zajęci wzajemnym wybijaniem, a my świętujemy, odpoczywamy i owoce naszego trudu zbieramy, przygotowując się w tle do następnego cyklu. Gangrenus Wojnowar to nasz wojenny szybkowar! (zaciąga się z

dziką satysfakcją papierosem)

PRIMUM NON NOCERE

Następnego cyklu?

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA

Po odbudowie czas na powtórkę z rozrywki, już wiecie: ogłupianie, trucie, szczucie, chaos, wojna i tak bez końca! The Show Must Go On! Niech żyje bal! (już lekko naprany)

MILAGRO A JAR cierpko

Nie masz co się tak cieszyć. Lepiej zbieraj manatki, bo wasz bal wampirów się kończy. Nadchodzi Wielkie Przebudzenie. Ale pewnie to nie dociera do waszych zakutych łepetyn. (klepie się po głowie, przedrzeźniając polityka, udaje, że wciąga biały proszek)

NIP PESELKOPF

I co, żadnego patriotyzmu, nic dla kraju?

KOWIDIUSZ GIOVINEZZA mówi z niemieckim akcentem

Jakiego kraju żołnierzu?! Polska jest teraz wpisaną w rejestr ko-rpo-ra-cją; korporacją po uszy zadłużoną i całkowicie zależną od swoich czarnoskalnych właścicieli. A naszym zadaniem jest atomizacja, nieustanne pogłębianie podziałów społecznych (odkłada gdzieś papierosa i megafon, podchodzi do drzewka w donicy) i wyrwanie z korzeniami drzewa ludzkich wartości (przy tych słowach „wyrywa” bez ceregieli drzewko z doniczki [wszystko przygotowane tak, by roślina nie ucierpiała], po czym odkłada je na bok, w pewnej odległości od donicy).

(po chwili) I po drodze erozja tożsamości narodowej oraz likwidacja polskich złóż i resztek polskiego kapitału. Gott mit uns! (bierze z powrotem papierosa do ręki, zaciąga się) Wygaszanie suwerennych państw – oto kwintesencja naszej pełnej zaprzedania w oddaniu pracy.  (gasi bez pośpiechu papierosa w popielniczce i wychodzi)

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH po wyjściu Kowidiusza, refleksyjnie

„Rzecz dzieje się w Polsce, to znaczy nigdzie”.

PAŹDZIORY OTREBA BYTOWICZ

Rzecz dzieje się wszędzie (podkreśla), to znaczy nigdzie! (podnosi do góry fikcyjny kieliszek) Globalnego!

NIP PESELKOPF

No tośmy mieli – propedeutykę nauki o społeczeństwie. Gorzka piguła.

MILAGRO A JAR

E tam, od razu piguła. Dinozaury też były duże. I co? – Wyginęły!

PINA TUBO do Kraka

O ile się nie mylę, to właśnie wspomniany przez ciebie Cyceron tak opisał porządek społeczny w Rzymie: biedak – pracuje i tylko pracuje, bogacz – wykorzystuje biednych, żołnierz – ochrania obu, podatnik – płaci na wszystkich trzech, bankier – okrada wszystkich czterech, adwokat – wprowadza w błąd wszystkich pięciu, lekarz – wystawia rachunki wszystkim sześciu, złoczyńca jest postrachem wszystkich siedmiu, zaś polityk – żyje szczęśliwie dzięki wszystkim ośmiu.

GIORDANO BENVENUTO

Polityczna patologia ciągnie się od setek, jeśli nie tysięcy lat. Już pięćset lat temu Machiavelli zauważył, że książę – jeśli chce się utrzymać przy władzy – nie może sobie pozwolić na luksus moralności czy etyki. Owszem, musi zawsze zachowywać pozory szlachetnych pobudek, prezentować się, jako troskliwy, miłujący lud, miłośnik pokoju, godny zaufania, czarny pas sprawiedliwości; lecz za parawanem pozorów w każdej chwili jest gotów na działania i postępowanie skrajnie sprzeczne z tym, co publicznie głosi i afiszuje.

MILAGRO A JAR

Wypisz, wymaluj dzisiejszy polityk.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Politycy są piątą kolumną w narodzie.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

I od wieków karuzela śmierci – dominujących i dominowanych, ofiar i tyranów, rządzących i rządzonych – kręci się i kręci, kręci się i kręci… (podkreśla słowa kołowym ruchem ręki).

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Kat i ofiara z jednego śnią spodka. Kat i ofiara z jednego śnią spodka…

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ kręci się wokół własnej osi, wiruje i nuci powabnie

Weź szprycę i zasil wesołe miasteczkostnice! Weź szprycę i zasil wesołe miasteczkostnice…

(staje, zwraca się do widowni i zdecydowanie pyta)

Czy pamiętasz?! (po czym dołącza do grupy)

……………………………………………………………..

OGNISTY PTAK

Wśród plemion nie znaliśmy czegoś takiego, jak atomizacja. Fundamentem życia plemiennego była współpraca, zdolność de empatii, nawiązywanie więzi emocjonalnych, praktykowanie integrujących wspólnotę rytuałów. Celem wspólnoty plemiennej było zapewnienie tego, co niezbędne do życia każdemu z jej członków. Zadaniem współplemieńców była wzajemna pomoc. Wzajemna pomoc!

GIORDANO BENVENUTO

W przeciągu ostatnich 100 000 lat plemiona zawsze były obecne w ludzkiej historii i były one bezsprzecznie społecznym osiągnięciem.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Miasta-państwa czy zorganizowane państwa pojawiły się dopiero około 7000 lat temu. I od czasu swego powstania metodycznie eksterminowały wszelki ślad kultury plemiennej.

OGNISTY PTAK

Jeszcze w 1800 roku plemiona stanowiły połowę ludności Ziemi. Dziś proces ludobójstwa jest zasadniczo zakończony – plemiona reprezentują od 1% do 2% całkowitej populacji Planety.

PRIMUM NON NOCERE

Dziś zamiast plemion i ich wzajemnej pomocy mamy demokratyczną wzajemną przemoc – jeśli nie dosłowną to symboliczną.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Wspólnota i wzajemna pomoc to dwa skrzydła wrót do godności, do wielkości człowieka.

GIORDANO BENVENUTO

W chwili obecnej jest nas osiem miliardów zgromadzonych głównie w miastach ludzi. Żeby zmienić istniejące status quo, trzeba by solidarnego, całkowitego przewartościowania naszych priorytetów.

MILAGRO A JAR

Solidarnego! (wzrusza ramionami) To mrzonki, czysta utopia! Wystarczy, że będą mieli codzienną telewizyjną breję, te ich mecze, supermarkety, wyprzedaże, promocje, czarne piątki i ciągle nowe gadżety.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Kupuję, więc jestem! Kupuję, więc jestem!

PINA TUBO

Masy uwielbiają wegetację, to, co ich zniewala i daje pozory samodzielności. Dopóty będą zajęci tym, żeby mieć, do głowy im nie przyjdzie, że można – być!

KRAK A TAU

I o to głównie chodzi, dzięki temu jednoprocentowy Titanic ciągle prosperuje.

NIP PESELKOPF

W Polsce długi ma już co szósty Polak, a wartość kredytów i pożyczek to też grube miliardy!

PRIMUM NON NOCERE

Suwerenność osobista czy państwowa stała się zwykłą fikcją, której dziś nikt już nawet nie myśli kwestionować.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Zbliżamy się wielkimi krokami do rozwiązania totalnego: koniec systemu monetarnego i elektroniczny implant-chip dla wszystkich.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Wolność, równość, braterstwo!

JOSEF MORDEHEIL MENGELE wchodzi na scenę, wznosi sierp i młot w górę

Nie będziesz nic posiadał i będziesz szczęśliwy! (opuszcza akcesoria, schodzi ze sceny)

GIORDANO BENVENUTO

Implanty to już przeżytek. Amerykańska DARPA pracowała na projektem o nazwie: ELEC-RX. Polega on na stworzeniu neuronowego nano-pyłu, który będziemy wdychać, nic o tym nie wiedząc i który będzie się łączył z naszym układem nerwowym po to, by być zdalnie aktywowanym z zewnątrz.

NIP PESELKOPF

Znajdująca się w Veldhoven, w Holandii fabryka ASML to bodaj najlepiej na świecie strzeżone przedsiębiorstwo. Produkuje chipy o wielkości kilku nanometrów. Wszystko przed nami.

OGNISTY PTAK

W rzeczywistości zamiast wolności, równości i braterstwa mamy galopującą prywatyzację, własność i przywileje! Rewolucja francuska była potworną jatką sterowaną przez nowobogackich mieszczan, którzy posłużyli się ludem, by osiągnąć swoje cele! I kurs ten ciągnie się do dziś!

CHÓR

Do konsumpcyjnej obory ludzkość wpędzona, przez lichwiarzy ciemiężona.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ modlitewnie i w skupieniu

Od prywatyzacji, od wojny, od głodu, od wolego rynku…

RAZEM

Wyzwólmy się sami! –

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Mury współczesnych więzień są wszechobecne a ich zamki – przebiegle zakamuflowane w meandrach raczkującej jaźni człowieka.

GIORDANO BENVENUTO

Pozłacane kraty dają poczucie bezpieczeństwa i przynależności, a system hojnie okadza obywatela narkotykiem standardowej tożsamości.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

I zaczadzony niewolnik obnosi swe jarzmo niczym wieniec wawrzynu a katafalk – bierze za zaszczytne podium.

NIP PESELKOPF

Ludzkość jak dotąd nie potrafiła dojść do porozumienia na temat czegoś tak oczywistego, tak elementarnego jak zakończenie wojen, wyeliminowanie wojen z życia i słownictwa.

OGNISTY PTAK

Koniec wszystkich wojen, to prawdziwy początek Człowieczeństwa.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Gdy zniknie ludzkie umiłowanie status quo, wówczas przybliży się Brama**.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Czy pamiętasz?!…

………………………………….

PRIMUM NON NOCERE

Całkowite przewartościowanie priorytetów, o którym mówi Giordano jest po prostu kwestią przetrwania naszego gatunku. Obecne praktyki przedsiębiorstw wyniszczają życie na Ziemi; prawie każdy akt konsumpcji przyczynia się do dalszej degradacji środowiska i powoduje nieodwracalne szkody.

KRAK A TAU

Dzisiejszy upadek kultury, zagłada środowiska i w ostatecznym rozrachunku sabotaż gospodarki to rezultat dziesięcioleci rabunkowej polityki koncernów.

CHÓR

Trwa korporacyjny świata rozbiór – przebudź się człowieku! Odbiór! Odbiór!

GIORDANO BENVENUTO

Polityki przekształcania ludzi w konsumentów poprzez zaszczepienie im wciąż nowych, alienujących potrzeb.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Przy czynnym udziale naszej bierności.

PRIMUM NON NOCERE

Głównym zadaniem reklamy jest instalowanie i mnożenie w człowieku obcych mu wcześniej potrzeb, które potem kompulsywnie zaspokaja.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Ja na przykład od jakiegoś czasu odczuwam nieodpartą potrzebę zakupienia naszego układu słonecznego. Trzeba w coś inwestować.

OGNISTY PTAK
Głównym zadaniem reklamy jest wpędzenie ludzi w ślepy zaułek konsumpcji, wpajanie złudzenia, że szczęście można osiągnąć obsesyjnym kupowaniem.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Żaden przedmiot nie zapełni duchowej pustki.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Każde ludzkie pragnienie – zaszczepione, czy nie – było i jest wykorzystywane, jako źródło kontroli społecznej, jeśli nie przez twórców reklam to przez polityków, kościoły czy korporacje.

MILAGRO A JAR

Obywatel totalnie ujarzmiony to taki, który pożąda jedynie tego, co inni uznali dla niego za godne, sprawiedliwe, słuszne i zbawienne.

NIP PESELKOPF

Taka jest istota wszelkiej socjalizacji: uzależnić ludzi od rządu czy systemu kontroli społecznej i wywoływać w nich przewidywalne reakcje na okolicznościowe marchwie i pałki.

GIORDANO BENVENUTO

Z najbardziej wyrafinowaną jej formą mamy do czynienia wówczas, gdy ludzie tak się identyfikują z danym porządkiem społecznym, iż nawet nie są w stanie sobie wyobrazić złamania którejś z obowiązujących w nim norm.

PINA TUBO

Problem w tym, że nawet nie dostrzegają żadnych norm. Dla nich to jest po prostu życie.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Jak słusznie zauważył Aquarius trzeba spojrzeć, by dojrzeć. Trzeba też przejrzeć – by ujrzeć!…

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Mój znajomy spotkał kiedyś kobietę, której przyjaciółka zajmuje się coachingiem, stara się pomagać ludziom z korporacji wieść bardziej harmonijne życie. Sęk w tym, że – jak wynikało z jego opowieści – w sercu jej obszernego domu króluje doszczętnie rozstrojony fortepian – wierne lustro jej wewnętrznego stanu.

PRIMUM NON NOCERE

Chcesz powiedzieć, że chciała stroić innych swoim rozstrojeniem?

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ patrząc jak zahipnotyzowany w ekran smartfona

Słuchajcie, wszystko jest jest cool, wporzo, spoko i fajniacho. Kobietą roku została mężczyzna!  Dekadencja – rozkwita, deprawacja – staje się prawem, rozpad Cesarstwa Rzymskiego – trwa. Czego chcieć więcej?! (eurekalnie) Otworzę nową linię produkcyjną tęczowych tamponów dla mężczyzn. To dopiero będzie kasa!

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

I podczas gdy stosujemy się bez szemrania do nakazów systemu, tracimy kontakt z naszą świadomością, z Istnieniem.

MILAGRO A JAR

I stajemy się żałosnymi marionetkami.

OGNISTY PTAK

Zamiast walczyć o społeczne świecidełka i szukać tożsamości w rzeczach, człowiek może sięgnąć po prawdziwą nagrodę, jaką niesie za sobą życie przeżywane w stanie uważności.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Nie dalej jak wczoraj podpłynął do mnie jakiś zalany rekinek i jął mi wyłuszczać, że (imituje pijacki ton) reklama i sprzedaż polegają przede wszystkim na umiejętności zawieszenia czyichś zdolności umysłowych na okres potrzebny do wciśnięcia mu towaru, którego nie chce i wyciągnięcia odeń maksymalnej ilości pieniędzy.

PINA TUBO

Bez naszego przyzwolenia, na każdym kroku reklama nasyca nas trywialnością, tandetą, pogardą dla kobiety i duchowości.

MILAGRO A JAR

Pogardą dla kobiety?! Masowym atakiem na psychikę kobiety! Uciekają się do wszelkich możliwych chwytów, by kobieta była nieustannie niezadowolona ze swego ciała i by mogli bez końca wciskać ten ich chłam!

PINA TUBO

Ich ideał piękna to napuchnięta bimbo, lalka z piersiami jak balony, z zastygłą od botoksu maską, z ustami na trzy czwarte twarzy i półmetrowymi tipsami!

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Dzisiaj, żeby twoja lalka spełniała kryteria politycznej poprawności powinna być ciemnoskóra i musisz jej dodać penis, jądra i brodę!

MILAGRO A JAR

I paczkę tęczowych prezerwatyw!

PRIMUM NON NOCERE

W imię ideału technosferycznej piękności w zastraszającym tempie mnożą się wśród kobiet anoreksje, bulimie i przeróżne choroby psychiczne.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Zawsze, gdy widzę w telewizji te wysokokostne modelki, nerwowo łapię się za moje wirtualne szelki.

NIP PESELKOPF

Telewizja, bilbordy, wystawy sklepów, Internet, tramwaje, autobusy, taksówki, prasa – przeciętny mieszczuch ogląda około trzech tysiące reklam dziennie.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Jak wykazały badania, w wyniku takiego prania mózgu, rozpoczynający studia młody człowiek jest w stanie rozpoznać logo ponad tysiąca firm, lecz zaledwie dziesięciu gatunków roślin czy zwierząt z własnej okolicy.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Nabyłem ostatnio reklamowaną żyletkę z dziesięcioma ostrzami (wyjmuje karykaturę takowej, kilka razy większą niż normalna, dziesięć ostrzy). Dziesięć w jednym (z zachwytem)! Podrasowana bestia! Już się goliłem, rewelka! Czułem się, jakbym jechał Ferrari, (z pełnozębnym uśmiechem, grubszym, reklamowym głosem) niesamowicie męski, silny i spokojny o przyszłość. I ta alabastrowa gładkość skóry! A jednak przyznam, mam lekki niedosyt i już czekam z niecierpliwością na wersję z jedenastoma. Mniej więcej, co dziesięć lat mamy jedno ostrze więcej. Od dłuższego już czasu nurtuje mnie egzystencjalne pytanie, do ilu ostrzy dojdziemy w przyszłym tysiącleciu?

NIP PESELKOPF

Może wyjdą z jakimś programem rządowym – żyletka plus?

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Lepiej się wstrzymaj z zakupem tej jedenastki. Rozmawiałem z tuzem z branży żyletkowej, który mi zdradził, że kolejny przełom to ostrza bezobjawowe. Po kolosalnym sukcesie finansowym plandemii, cały przemysł ma się przerzucić na to idące z duchem czasu futurystyczne rozwiązanie.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Czyż to nie piękne!? Nigdy niekończący się postęp! Chce się żyć!

MILAGRO A JAR

Reklama to nic innego jak jedna z odmian cenzury, fabrykowania przyzwolenia. Reklamodawcy wciskają ci kit, którego wcale nie chcesz i decydują o tym, czego się dowiesz a czego nie.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Gdybyśmy modlili się i medytowali równie często, jak oglądamy reklamy, w oszałamiającym tempie dostąpilibyśmy duchowego Oświecenia.

OGNISTY PTAK

Gdybyśmy masowo dostąpili Oświecenia, rozpadło by się społeczeństwo konsumpcyjne.

…………………..

MASA KRYTYCZNA

Zza kulis wychodzi Masa Krytyczna. Grupują się pośrodku sceny, przy rampie. Dołączają do nich Ludzie Bezdomni i śpiewają razem poniższy tekst. Światło wyłania ZESPÓŁ MUZYCZNY.

Gdyby człowiek tylko chciał, więcej serca w głowie miał.

Pieniądz, jako dług, rezerwa cząstkowa – ekonomiczna bomba neutronowa, spekulacje, derywaty, finansowe metastazy – sorry stary, wolny rynek, bez urazy.

Codziennie ci sprzedają kredytowy raj: Work-Buy-Consume-Die, rośnie dług publiczny, banksterów Eden – wróg publiczny numer jeden.

Siekiera, motyka, pitu pit – łykasz równo kit z Wall Street!
Pałka, taser, opon pisk – albo zysk, albo w pysk!

Pieniądz masowo tworzony ex nihilo, fundament idealny pod Babilon, moloch odsetek sieje zniszczenia, zniewala narody, pochłania istnienia.

Do konsumpcyjnej obory ludzkość wpędzona, przez lichwiarzy ciemiężona, jakie to szczęście dla rządzących, miliardy dwunogów w ogóle nie myślących.

Bez twego działania nie ma zmartwychwstania,
bez twego działania nie ma zmartwychwstania.

Pieniądz jako dług – o tym w mediach się nie trąbi – zmienił nasze rządy w zombi, a gdy ktoś w rządzie w poprzek bankom stanie, czas na jego wyeliminowanie.

Kennedy, Lincoln i inni niewygodni zginęli z rąk tych mistrzów zbrodni, czas banksterom odciąć procentowe stopy, niech sobie idą posiedzieć chłopy.

Bez twego działania nie ma zmartwychwstania,
bez twego działania nie ma zmartwychwstania.

Kwitną raje podatkowe dla bogaczy i piekła fiskalne dla człowieka pracy,
kapitalizm, strukturalne pożyczki – neokolonializmu więzienne drzwiczki.
Asfalt, asfalt über alles – nie ma rządów, rządzi szmalec, to ciągłe asfaltowanie jednomyślnością stanęło cywilizacji w gardle ością.

Bez twego działania nie ma zmartwychwstania,
bez twego działania nie ma zmartwychwstania.

Na rządowych wozach kogut mruga, jedzie do swych właścicieli korporacyjny sługa,
zdrowie panów – naszych neoliberalnych mości, gaz łzawiący dla ludności.
Oligarchia świętuje demolkę klasy średniej – wszędzie biedniej, coraz biedniej, wśród bananowych republik, igrzysk i zbytków mrowi się człowiek jednorazowego użytku.

Bez twego działania nie ma zmartwychwstania,
bez twego działania nie ma zmartwychwstania.

Dzisiaj, jak nigdy, rząd nierządem stoi, a przeciętny obywatel o swe jutro się boi, rekwirują nam ziemie, lasy i wodę, by kraj spłynął wściekiem i głodem.
Wszyscy jesteśmy dziś na mecie – witaj w Nowym Wspaniałym Świecie!
Wszystko tutaj piękne, multikulti, cacy – witaj w planetarnym obozie pracy!

Gdyby człowiek tylko chciał, więcej serca w głowie miał.
Czas powstać z kolan, czas zrzucić maski, czas już najwyższy żyć w stanie łaski.
Czas powstać z kolan, czas zrzucić maski, czas celebrować Nowej Ziemi pierwsze blaski.
Wszystko w naszych rękach, więc zmieńmy to sami,
jesteśmy przecież dziewięćdziesięcioma dziewięcioma procentami!

Grupują się w pierwotną kolumnę, schodzą w wojskowym szyku ze sceny na salę i wychodzą głównymi drzwiami, śpiewając: ” Czas już na zmianę, więc zmieńmy to sami, jesteśmy przecież dziewięćdziesięcioma dziewięcioma procentami!”. Gdy znikają za drzwiami, światło znów wyłania Ludzi Bezdomnych. ZESPÓŁ MUZYCZNY w półmroku.

W czasie, gdy Masa Krytyczna schodzi ze sceny przez salę widowiskową przechodzi patrol policyjny – Wanesa i Kewin. Kewin ma w dłoni pałkę policyjną, Wanesa – marchew tej samej wielkości. Poklepują miarową pałką i marchwią swoje własne dłonie, nabrzmiali władzą zwracają się do widowni i powtarzają kilkakrotnie poniższe kwestie.

KEWIN

Zachowaj spokój. Jesteś bezpieczny, wszystko w porządku.
WANESA

Bierz pożyczki! Kupuj bez końca! Nie trać wątku!

KEWIN

Pełne ręce, jak najwięcej.

WANESA

Jak najwięcej.

Podczas gdy opuszczają salę, na ekranie pojawia się Gangrenus Wojnowar – setki plazmowych ekranów telewizyjnych, wszyscy spikerzy i spikerki zgodnym chórem powtarzają w nieskończoność jedno słowo: wojna, wojna, wojna!

Kamera wybiera trzy plazmy ze spikerami i pokazuje ich na całym ekranie. Widać, iż te trzy ekrany plazmowe są osadzone w środku wbitych w groby krzyży, następny obraz (oddalenie kamery) pokazuje dziesiątki takich grobów z telewizorami i krzyżami, następny obraz – setki, następny – tysiące. Z każdym oddaleniem głosy Wojnowara cichną. Ostatnie ujęcie, już w całkowitej ciszy, pokazuje morze grobów, jeden wielki ciągnący się w nieskończoność ludzki cmentarz.

KURTYNA

…………………………………

Wiktor Gołuszko

 

O autorze:

Wiktor Gołuszko jest poetą, pisarzem, publicystą, kompozytorem, prelegentem. Wydał tomik prozy: „Ulisses” oraz zbiór felietonów: „Klucze Suwerenności”. Publikował w następujących czasopismach literackich i społeczno-kulturalnych: Zeszyty Literackie, Nieregularne Pismo Kulturalne Kwartalnik, Neurokultura, Magazyn Literacki Minotauryda, E-prawda, Wakat, e-Dwutygodnik Literacko-Artystyczny, Medium Publiczne, Obszary przepisane, PISARZE.PL, Helikopter, Krytyka Literacka, Afront i inne. Jego wiersz: „Ostatnia Wieczerza” wszedł w skład antologii poezji polskiej poświęconej Beethovenowi, która znalazła się w biografii kompozytora zatytułowanej: „Beethoven – Próba Portretu Duchowego”. Obecnie artysta pracuje nad realizacją swojego misterium: „Hieros Gamos, czyli Święte Gody” – sztuką z pogranicza poezji i teatru, do której skomponował również muzykę.

 

(*)  HYPERLINK “https://www.paulcraigroberts.org/2024/11/08/dutch-health-minister-admits-covid-was-a-military-operation-against-the-people/”https://www.paulcraigroberts.org/2024/11/08/dutch-health-minister-admits-covid-was-a-military-operation-against-the-people/

(**) Chodzi o doświadczenie mistyczne.

 

 

 

 

Subskrybcja
Powiadomienie
1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze Popularne
Inline Feedbacks
View all comments